Anketa: Příznivci modrých zón převažují, ale těsně

Modré zóny v Ďáblicích. Ano, či ne? Hamletovská otázka. Někdo vnímá jejich absenci jako neblahou realitu, jiný jako požehnání. Zajímal nás pohled Ďábličáků, a proto jsme před dvěma měsíci spustili anketu, ve které jste mohli projevit svůj názor. Odpovědi jste odevzdávali ve Vlně, na radnici nebo posílali e-mailem. Sešlo se 82 hlasů. Vyplývá z nich, že mírně převažují zastánci zavedení zón (53 procent hlasů). Argumenty obou stran jsou však silné a problematika vyžaduje další diskuzi mezi zastupiteli i občany.

Názory a důvody jednotlivých hlasujících nevyjadřují názor redakce ani názor vedení městské části Praha-Ďáblice.
Zpracovala paní Markéta Kohlerová
V některých případech byl text mírně zkrácen, dva příspěvky na více stran A4 jsou na vyžádání v sekretariátu MČ

6x ANO – neúnosná situace s parkováním v lokalitě
Co nejrychleji, Ďáblickou ulici využívá jeden podnikatel k provozování půjčovny autotaxi a jsou obsazena téměř všechna parkovací stání v úseku Kokořínská - Hořínecká, lidé co zde parkují, nemají po návratu domů kde zaparkovat; parkuje zde spousta cizích aut; neúnosná situace v našich ulicích - cizí auta; omezit celotýdenní parkování venkovských aut.

4x ANO – neúnosná situace parkování v Ďáblicích a chceme parkovat na Praze 8
Umožnění parkování na celé Praze 8, parkují zde „Středočeši“, kteří pak jedou autobusem do práce, dcera bydlí na Praze 8 a nemůžeme tam parkovat, když vezeme vnučku, nebo těžší věci; mám problém zaparkovat, u mého domu, protože zde parkují lidé, co zde nebydlí, jsme součástí Prahy 8 a měli bychom mít stejná práva na parkování v celé Praze 8; Nechci, aby v Zákupské parkovala auta, jejichž řidiči dále cestují do práce, chci parkovat třeba v ul. Čumpelíkova, kde jsem utratila mnoho peněz při návštěvě rehabilitace; přibylo parkujících aut během všedních dní, abychom měli možnost zaparkovat na Praze 8, pokud potřebujeme něco vyřídit.

34x ANO = zavést modré zóny v Ďáblicích (prostředek pro možnost parkování na Praze 8)
Chci celopražské zóny; možnost parkovat na Praze 8; parkování u metra Ládví a Kobylisy; parkování u metra Ládví a Kobylisy; chci parkovat u metra; parkování v Praze 8; často jsem po celé Praze, parkuji u metra; protože bydlíme na Praze 8; nechci platit u metra; parkování u metra na Praze 8; parkuji v Karlíně; možnost parkování v Praze 8; potřebuji parkovat v Praze 8; metro; možnost parkování na celé Praze 8; nechci být diskriminován; potřebuji parkovat na Praze 8 (lékaři, pošta); chci parkovat v Ládví a ulicích Prahy 8; potřebuji parkovat na Praze 8 (Ládví, Karlín); chceme možnost parkovat po celé Praze 8; vozíme vnoučata do školy a do kroužků, v Praze 8 máme i další pravidelné aktivity; pokud by zavedení parkovacích zón znamenalo možnost zaparkovat v modré zóně v jiných částech P8 (hlavně kolem Ládví a Kobylis); abychom mohli parkovat na celém území Prahy 8; pracuji v Libni a parkování by mi ulehčilo a zkrátilo cestu, potřebuji vyřizovat záležitosti v tzv. Bílém domě, jsme odkladiště druhých aut obyvatel ze sídliště; možnost parkování v blízkosti úřadů, kulturních zařízení, sportovišť a bydlišť rodinných příslušníků a příbuzných na území Prahy 8; možnost parkování v Kobylisích FÚ, PSSZ, hlavní pošta), v Libni u Bílého domu, návštěva rodinných příslušníků, problém v jednosměrkách, kterých je již dnes dost např. Javorová - modrá zóna obousměrná a její šíře? Pokud tam někdo parkuje, 2 auta se nevyhnou; potřebuji parkovat po celé Praze 8 (pošta, lékaři); chci parkovat na Praze 8; možnost parkovat na Praze 8, máme zde sídlo firmy; chci zaparkovat u knihovny a pošty na Ládví bez problémů i na celé Praze 8; často jezdíme do Libně a do Karlína a chceme mít kde parkovat; potřebuji parkovat na Ládví (jezdím do práce metrem), poplatky jsou minimální; v rozsahu PO-PÁ 8-18/20hod; možnost parkování na Praze 8 – lékaři, úřady, obchody, restaurace.

38x NE = neuvažovat zavedení modrých zón
nechci platit poplatek, jsem rád, že tu zóny nejsou; ne viz. finanční rozbor na 2 stránky A4; nechci platit další poplatek, stačí navýšení daní z nemovitostí!; nechci platit roční poplatek - 4x; zavádění parkovacích zón by přineslo problémy a znepříjemnilo by nám každodenní rodinné a pracovní záležitosti; v Ďáblicích není problém s parkováním, těch pár aut poblíž zastávek nestojí za řeč, je to tím, že občané Ďáblic o mnoho víc aut vlastní, zóny nic neřeší, pouze problém odsouvají, parkovací zóny jsou úplně špatně - silnice patří všem a rezidenti nemají větší právo na parkovací místo než kterýkoliv jiný uživatel silnic; parkovací zóny nikde v Praze parkování nevyřešily, jedná se o další zbytečnou daň zatěžující místní obyvatele a firmy, parkování v Ďáblicích považujeme za bezproblémové, nejme líní dojet MHD, v současné době a po zdvojnásobení daně z nemovitosti tímto směrem zastupitelstvo nemělo vůbec uvažovat – 5x; současnou situaci vnímám jako bezproblémovou, naopak zavedeni parkovacích zón dle mých zkušeností přináší problémy pro obyvatele a jejích rodiny; není problém s parkováním, jedině během fotbalové sezóny jedno odpoledne v měsíci, parkovací zóny by výrazně ztížilo možnost parkování návštěv, řemeslníků…, nyní důsledně hlídat a postihovat nedodržení omezení (rychlost, nákladní vozy …); nezaznamenala jsem problém s parkováním, zavedení zón by přineslo problémy místním obyvatelům; nyní za mnou může kdokoliv přijet, nepotkala jsem se s nikým, kdo by měl problém zaparkovat; zavedení poplatků, situace není drastická, zavedení zón by ji mnohonásobně zhoršilo, nezaznamenal jsem zvýšené parkování přespolních; znemožnění parkování přijíždějícím návštěvám, firmám a nechceme platit roční poplatek; jsme starší lidé, jezdí za námi děti, kteří bydlí v Berouně, a nevíme, kde by parkovali, nechceme platit poplatky; neumožnilo by to parkovat jinde, protože P8 má 2 oddělené zóny a není možné s oprávněním v jedné parkovat v jiné, znemožnění parkování návštěvám, zbytečná administrativa pro občany, není zde problém s parkováním, omezení podnikání v Ďáblicích, zdražení služeb pro obyvatele (opraváři si připočítají poplatky za parkování), nutno zavést jednosměrky, značky, parkovací automaty bude časově náročné i finančně a bude to hyzdit ulice; nekoncepční a bezdůvodné řešení, tahání peněz z majitelů aut (Dokud neumožníme parkování na nových odstavných parkovištích, nebo nepostavíme obchvat, tak se to negativně dotkne hlavně občanů, kde se parkovací zóny zřídí, nic pozitivního nepřináší, nezaručí místo, omezují návštěvy a vytváří byrokracii); cizí lidé nám tu svým parkováním místa neblokují, je to další byrokratická komplikace; nepřinese to občanům řádný užitek, jen problémy, aktuální situace parkování je v pořádku tak, jak je; vedlo by to k objektivnímu zhoršení kvality života v obci, která je přes den vylidněná a sankcionovali bychom řemeslníky, nebo ty, kteří přijedou na oběd do restaurace, zdražily by se díky tomu služby, v MČ kde jsou již zóny obyvatelé nejsou spokojeni, nic se nezlepšilo a platí 1000,- Kč/rok a podezírají radnic, že motivací byl spíše finanční zisk; nechci platit roční poplatek, parkovacích míst je dostatek a nikdy se mi nestalo, že bych neměl kde zaparkovat; nastavení zón je špatné, slouží k obohacování městských částí na úkor občanů, návrh: 17-7 parkování pro rezidenty, ve zbylém čase všem, jako důchodce nemám problém s poplatkem 180,- Kč /rok; parkovací situace není nijak dramatická, naopak na Prahu je velmi dobrá, znepříjemňuje to návštěvy, generuje to náklady na provoz, vadila by mi další regulace běžného života, další administrativa, jako by toho už nebylo dost; je to jen další finta na tahání peněz z lidí - nedávno se zvýšila daň z nemovitosti a teď parkovací zóny, kde budou parkovat návštěvy, řemeslníci. Ať zaplatí Středočeši mýto za vjezd do Prahy a bude po problému; máme to autobusem pár minut na Ládví, návštěvy budou mít kde parkovat, zjednosměrnění ulic? Již dnes šířka volného pruhu při obousměrném provozu mnohde neodpovídá zákonu o provozu pozemních komunikací, pokud zde stojí zaparkovaná auta; komplikace s parkováním návštěv, zbytečný průjezd kontrolního vozu; pozastavuji se nad samotnou myšlenkou, nezaručí to zaparkování nedaleko svého bydlení, tahání peněz z kapes poplatníků, nepřináší jistotu (kromě placení, další byrokracie), nesystémový krok, který není řešením, nepřibylo zde tolik aut, aby se to muselo řešit jednosměrkami, pro místní jen další výdaje, Vyloženě zarážející je přístup místostarosty, pana Hrdličky, který situaci vnímá jako problém, s tím se neztotožňuji, stejně jako s autorem článku, panem Klimentem, který píše, že máme smůlu. Naopak. Máme to štěstí, že si do osudu ďáblice můžeme promlouvat sami, nenechat si do toho mluvit... Pokud se současné vedení ďáblice svévolně rozhodne k zavedení modrých zón v naší poklidné čtvrti, pak v tom nelze nevidět finanční motiv, na který by se mělo mediálně poukázat, rozkrýt alibismus na konkrétní výhody plynoucí samosprávě do kapsy; … Celá ta regulace je od prvopočátku blbost, je to jako regulovat volný obchodní trh. Regulované nájemné jsme už odstranili. Je čas opět odstranit zóny. Ale peníze jsou pro zájmovou skupinu veledůležité, takže to asi jen tak nevyřešíme. Modrá je zkrátka dobrá. A peněženek spousty. Prosím zástupce, které jsme si zvolili, aby alespoň realizaci zón nedoporučili. (+ 1,5 A4); problémy s parkováním řemeslníků, příbuzných, návštěv…